27 okt. 2013

28. Jag är inte fet

Jag är inte fet längre. Jag är bara överviktig. Har tagit mig ner från fetmaintervallet i BMI-tabellen till första rutan på övervikt. Känns himla bra!

Det har lossnat senaste veckan och jag har nu minskat 7 centimeter runt magen! Det är en tredjedel av mitt mål. Känns fint det med. 14 kvar nu. Tar det centimeter för centimeter. Sakta, men säkert.

Fem kilo lättare är jag också. Tretton kvar till normalvikt. Bara gneta på. Fast den här metoden känns inte särskilt gnetig faktiskt. Fastedagarna går lättare och lättare, de går på rutin nu. Funkar också bra att låta bli sött på vardagarna och att inte skåpäta.

Har varit igång i tio veckor nu och känner att jag är lite lättare och lite mindre rund och är i bättre form. Och det är så skönt. Ett halvt kilo i veckan i snitt har jag gått ner, känns som en lagom och hållbar takt i längden.

Så kosten och ätandet funkar, men den här veckan får jag underkänt på motionen och träningen. Bara en enda promenad har det blivit och - ännu värre - en enda gång magträning (om jag gör det i kväll vill säga... annars blir det ingen gång). Fattar inte vad det sitter i med magträningen..! Ids inte, blir inte av bara. Varken särskilt jobbigt, tråkigt eller tidskrävande, tar bara en kvart ungefär. Måste få ordning på det. Förslag på hur?

Galet stor badboll.
En mindre badboll 10 veckor senare.

4 kommentarer:

  1. Men herregud, det är ju helt strålande, vilken skillnad!!! Vad duktig du är. För mig är det tvärtom jag tränar som en galning och tycker det är jätteroligt men inte en centimeter eller gram försvinner...eller lite har försvunnit men inte så mycket som jag tycker borde försvinna : ) Klart du måste ha svackor i träningen det gäller ju bara att det inte blir så långa svackor. Har inte övergett dig här men jag kan inte skriva kommentarer på Iphonen fattar inte varför och det är oftast med den som jag surfar runt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är roligt när man märker att det händer nåt.
      Du har ju inte så mycket att ta av, då är det ju svårare att bli av med det där sista envisa. Superbra att du tränar så mycket! Heja dig!

      Radera
  2. Fast de här bilderna sa ju faktiskt en hel del...! Otroligt vad fint resultat du fått redan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det känns bra att vara på väg. Så glad att jag tog tag i det här.

      Radera