11 nov. 2013

30. Hungrig och less

Jag är hungrig och less på det här nu. Tråkigt och segt är det. Sköter min 5:2, men det är väl också det enda jag sköter... "Mer träning måste det bli", skrev jag det? Mhm... får se nu, det blev... ingen promenad förra veckan och inte många magträningar.
 
Låta bli sötsaker har funkat veckan som gått, men hålla mig ifrån kvällsätande har inte funkat så bra. Inne i en hungrig-period, är det vädret? Mörkret? Fettcellerna som ropar S O S, kris och panik här? Inte vet jag, mer hungrig är jag i alla fall.
 
Vojne, vojne, vad ska jag göra åt det här?

7 kommentarer:

  1. NEJ, du får inte ge upp nu!!! Du som varit så himla duktig!
    (Lätt för mig att säga som lägligt fått en förkylning och inte rört mig på tre veckor. Vore nog inte jättefarligt med en promenad vid det här laget...)
    Men DU inspirerar ju mig, så DU får inte ge upp!
    Kom igen och trotsa mörkret, så lovar jag att jag ska göra detsamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för pepp, Cicci! Att jag skulle inspirera dig känns otroligt...
      Nej, inte ge upp, det får vi inte. Känns lite mer uppåt nu, har blivit två promenader hittills i veckan (en i mörkret!) och blir en tredje idag, det känns skönt. Men inte en enda magträning... Men vi jobbar på i höstrusket och -mörkret. Snart advent, mysigt. Och jag hoppas på kyla och snö nu!
      Hoppas du är bättre från förkylningen nu.

      Radera
  2. Du är ju jätteduktig som kämpar på, men man kan inte vará duktig varje dag. Själv är det inte många knop jag gör, har börjat på gympa här i byn på torsdagar, men det är det enda och då händer inte mycket, men jag ska!!!!!!!!!!!--- tyvärr så tror jag inte på det längre. Men nu tycker jag det är dags för en kväll ute på stan snart, det är ju ett tag sedan sist...skulle vara kul om det hanns med före jul. Så kämpa på, så hoppas jag att vi ses snart..... Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hallå, vad händer? Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad händer..? Inte mycket... Det sista inlägget "Hungrig och less" var ju talande som sista inlägg på över en månad... Men. Jag har inte lagt av helt. Håller i min 5:2 (utom förra veckan då jag ägnade mig åt All Inclusive på Teneriffa...), men det är också allt. Men tänker att så länge jag i alla fall håller fast vid 5:2 är jag inte helt av banan, vinglar bara lite nära diket just nu. Nya friska tag med promenader, magträning och skärpta vanor i januari. Lovar! På riktigt.

      Ska också blogga igen inom kort.

      Tack kommentaren, blev glad! Må så gott!

      Radera
  4. Skönt att höra att du inte gett upp helt! Måste själv ta mig i kragen efter en låååång och goooood julledighet! Snälla, ge mig lite pepp...

    SvaraRadera
  5. Är nyfiken, hur går det. Du skriver ju roligt så berätta mera!

    SvaraRadera