13 okt. 2013

26. En plan

Jahaja, det står still, vad göra? Kanske dags att ta ett litet steg till? Det är i och för sig naturligt att det kommer en platå när det inte händer nåt och sen kommer det igång igen, men när nu en del saker blivit en vana och flyter på kan jag gott lägga till nåt litet. Inget stort, inget som är för jobbigt, utan nåt som funkar och blir av.

Det som flyter på nu och går bra är:
  • 5:2
  • Inga sötsaker må-to
  • Promenader (men kan bli bättre)

Det jag behöver få ordning på och skärpa till är
  • Magträningen med appen. Det är prio ett att få stil på. Träningen tar bara 10-15 minuter och är varken särskilt jobbig eller tråkig. Problemet är att jag inte kommer mig för på kvällen och skjuter på det tills det blivit sent och jag blivit trött och ids inte. Så, jag måste göra det tidigare. Jag ska göra det innan det är dags att lägga barnen. Man ska träna 5-6 gånger i veckan, mitt mål är sju gånger, minimum är sex.
  • Promenaderna. Jag har sagt att jag ska gå minst 45 minuter minst två dagar i veckan och det gör jag, men mitt mål är tre promenader i veckan. Att gå dagtid är inga problem, på helgerna går jag gladeligen min entimmesrunda och tycker mycket om det, men det är meningen att jag ska gå på onsdagskvällar också, men då blir det genast svårare. Det är ju så mörkt nu efter middan, och höstigt och jag är så trött… Men nu ska det bli ordning på det, för jag har bokat promenadtid med min granne, vi ska promenera tillsammans på onsdagar kl. 18.40. Mycket bra, går inte smita undan då när man bokat in med en kompis.
  • Kvällsmackor och skåpätande. Det händer att det blir nån (eller några) onödig kvällsmacka när jag inte har fastedagar eller att jag rotar i skåpet efter nåt, så inga kvällsmackor eller skåpätande med undantag för helgerna.

Sen borde jag nog begränsa mitt onödigt-men-gott-ätande även på helgerna (begränsa, inte sluta med), men jag väntar med det. Ett steg i taget, ser till att jag får ordning på ovanstående först.

Se där, en plan! 

Sammanfattningsvis, nu gäller:
5:2
Inga sötsaker må-to
Promenera minst 45 min tre dagar i veckan.
Magträning med appen minst sex dagar i veckan innan barnen ska läggas
Inga kvällsmackor eller skåpätande må-to

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar