3 sep. 2013

15. Banta på deltid

Har varit igång drygt två veckor nu och har blivit 2,6 kg lättare. Utan större ansträngning. Det har inte varit särskilt svårt hittills och jag är fortfarande motiverad och inte alls uttråkad. Banta på deltid, bästa metoden jag provat.


Inte i min kropp längre.
Så här mycket fett är borta.
2,6 kg låter inte så mycket när man ska bli av med 18 stycken kilogram, men nu är det 15,4 kvar och det låter redan mindre än 18. Och inte bara låter, det är ju mindre. 2,6 kg är ju också faktiskt ganska tungt om man tänker sig ett paket socker och lägger på ett paket smör och så en chokladkaka. Det är ju jobbigt och släpa runt på det, så jag har lagt ifrån mig det nu. Skönt. Sen om man tänker sig att de där paketen är fyllda med fett... så blir det rätt äckligt också. Blä, vem vill bära omkring på det? Inte jag. (Och sen kan man också tänka sig en hög med 18 kg fett... Ett fläskberg går jag omkring med. Iallafall en liten fläskkulle. Ska lägga av med det.) (Sa jag att jag inte skulle fokusera på vikten? Att jag skulle fokusera på måttet? Det ska jag. Så nu koncentrerar sig alla på 3 centimeter. Föreställ dig en 3 centimeter lång (eller kort kanske) snörstump, så mycket längre har den utstickande biten på mitt skärp blivit. Så brallorna sitter lite lösare runt magen nu. Om jag inte drar åt skärpet alltså.)
 
Igår var det fastedag igen och jag var mindre hungrig än tidigare. Åt gröt till lunch och det mättar jättebra faktiskt. Sen på eftermiddagen knaprar jag rädisor och gurka, alltmer desperat vad eftermiddagen lider och i bilen på väg hem från jobbet tuggar jag gurka som en besatt. När jag kom hem igår visste jag inte vad jag skulle äta, tänkte jag får börja med te och knäckebröd så jag kan tänka klart sen vad jag kan stoppa i mig. Blev två skivor knäckebröd med ost och jag trodde innan att det här räcker ju ingen vart så hungrig som jag är, men efter att ha ätit det var jag nöjd. Mätt och belåten faktiskt. Trodde jag aldrig att jag skulle säga efter två knäckemackor...

Och så idag. Lunch ute med kollegor, man kunde välja mellan raggmunk och fläsk och poscherad flundra med kokt potatis. Normalt överväger jag inte ens alternativen, raggmunk är en favvo, men idag, nä, inte alls sugen på det, jag tar fisk. Förvånar mig själv storligen.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Men en sak fascinerar mig, var är de 2,6 kilona nu? Vet inte om jag vill umgås med dig under denna process.....tänk om de fastnar på mig!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... det är en bra fråga... Var är de nu ja? Kan de va här, i sajberspejs? Eller, mitt hår är rätt så fett, kanske där de hamnar? Hur som helst vill jag inte ha tillbaks dem. Och jag tror inte de fastnar på dig, men om de gör det, kan du ge bort dem vidare, du kanske känner nån mager en?

      Radera