11 sep. 2013

19. En halv centimeter. Kanske.

Tycker det står och stampar nu... Med lite god vilja kan man nog säga att jag minskat en centimeter till den senaste veckan. Eller en halv... Vågen visar samma som för en vecka sen. Men jag jobbar oförtrutet på. Ingen quick fix det här, det får ta tid. (Men det är ju mycket roligare när det går fort...)
 
Läser originalboken om 5:2 av Michael Mosley, mannen bakom dieten, och det finns väldigt intressanta forskningsrön i den. Jag kommer att hålla mig så frisk och leva så länge och må så bra och bli så normalviktig så! Det gör möss i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Man får nog tyvärr räkna med att det tar tid. Jag gick upp i vikt när jag tränade i höstas, men kläderna satt mycket lösare. Så gå på måttbandet!
    Jag har läst att Mosley själv nu gått över till 6:1. Now we're talking...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, måttbandet säger mycket mer. Egenligen hade jag ju tänkt bara gå på det, men kan inte låta bli att ställa mig på vågen... Men ska försöka låta bli den nu. Märker lite på kläderna och det är ju roligt.

      6:1 är en slags "underhållsdos" som man kan köra när man är nere på bra vikt, har bra mått och har bra värden. Så nångång i framtiden...
      Kanske nåt för dig?

      Radera
  2. Kämpa på och skit i vågen det är väl bra om det tar lång tid så kanske huden drar ihop sig bättre det är väl beach 2014 du har i sikte. Fast jag har ju en ide om att du och jag tar en resa till Polen eller Ukraina i april och gör en bukplastik i kombination med fettsugning och kanske ett bröstlyft när vi ändå är där, det är ju ändå så billigt ..eller NOT ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en plan! Vilken bra idé! Känner mig otroligt lockad av en bukplastik och ett bröstlyft i Ukraina till våren. Vad kan gå fel?
      Bokar du?

      Radera
  3. Jag fixar med alla bokningar om du sätter in flrdkottsbetalningen 30 000,- som sagt vad kan gå fel ; )

    SvaraRadera