5 sep. 2013

17. Men fettet i hjärnan då?

Förresten, apropå smörpaketen som försvunnit från min kropp, så påstår maken att det inte bara är fett som försvunnit. Nähä, vad är det mer då? undrade jag. Vätska? - Ja, och allt annat som finns i kroppen. - Allt annat, som vaddå? - Muskler och andra saker. - Det kan väl inte försvinna nåt annat än fett, vätska och muskler? - Jo, hjärnceller. Ha ha ha!
Mycket lustigt... 

Mest fett.
Fast jag har läst att hjärnan består av 60 procent fett, tänk om det är så att man bantar bort hjärnsubstans..? Hjälp, måste undersöka det här. Klart är att jag inte är riktigt hundra i knoppen när hungern sätter in under mina fastedagar. Försökte räkna kalorier idag, gick inte. Fast jag hade miniräknare...  Hur ska man kunna följa en diet där man måste räkna kalorier när man samtidigt är utsvulten? Det du, Michael Mosley, 5:2:ans upphovsman, har du tänkt på det?

2 kommentarer:

  1. Men det här inlägget har jag ju redan kommenterat, damn att jag är en robot..,, det jag skrev då fast på ett mycket bättre sätt än nu är att det inte är meningen att du ska räkna kalorier på fastedagen (tror jag) utan bestämma dagen innan vad man ska äta och sen hålla dig till det ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, du menar framförhållning..? Jag är så dålig på det... Planering är inte riktigt min starka sida. Frukost och lunch har jag klart för mig, men sen när det är dags för middag och jag är som allra hungrigast har jag ingen aning om vad jag ska äta... Finns förbättringspotential här. Du menar att jag nu söndagkväll ska tänka ut vad jag ska äta imorgon? Mm, det är ju en tanke förstås...

      Radera