8 sep. 2013

18. En bra sport-bh är a och o

Söndagkväll, tredje veckan till ända. Är jag på banan? Jodå, det är jag. Hur har det gått i veckan?
- 5:2. Check.
- Inga sötsaker måndag-torsdag. Check.
- Magträning med appen. Check. Man ska träna minst 5-6 gånger i veckan. Fem har jag gjort, men min ambition är att träna varje dag, så här får jag ta och snäppa upp mig.
- Två promenader på minst 45 minuter. Inte check. Bakläxa här. Två promenader bidde det, lördag och söndag, men de var för korta, bara 30-40 minuter. Not good enough. Skärpning alltså.

Annars kändes det jätteskönt att promenera och jag är sugen på att komma ut mera. Jag höll ett bra tempo och spänstade på ordentligt. Drog på mig tajts och träningströja och kände mig riktigt sportig där i spåret. Så till den milda grad att jag joggade lite faktiskt! Säkert 100 meter igår och 200 idag. Kanske blir 300 nästa gång, vem vet? 

(Sportig ja, men som en gravid sportig, när jag möter nån drar jag in magen för att de inte ska tro att jag väntar barn... Möter en och annan bekant där i spåret, grannar och föräldrar till barnens skol- och dagiskompisar, vill ju inte att ryktet ska gå att det väntas småsyskon.) 

(Och träningskläder förresten, påminnelse till mig själv: Ta den bättre, stadigare sport-bh:n nästa gång, så slipper jag hålla i brösten när jag joggar. Det ser så konstigt ut och känns inte helt naturligt... Kanske kan bli 300 meter om bysten hålls på plats utan att jag själv håller fast den...) 

Nästa vecka:
5:2
Inga sötsaker måndag-torsdag.
Appen varje dag.
Minst två promenader på minst 45 minuter vardera (med den bättre bh:n på).

5 kommentarer:

  1. Fia, du är jätteduktig! En bra sportbh låter som en bra Idee.....

    Du ska inte enbart bestämma vad du ska äta dan innan fastedagen du ska skriva ner det också för då blir det för besvärligt att ändra ; ) ska och ska du gör ju såklart som du vill men jag tror att det funkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Känner mig rätt duktig, men vägde mig imorse och har inte gått ner nånting den senaste veckan, men med lite god vilja kan man nog säga att jag minksat en centimeter till. Eller en halv...

      Mm det är nog en bra idé att skriva ner det... Ska göra det.

      Hur går det med gympan? Och hur är det med Selmas arm?

      Radera
  2. Med Selmas arm är det mycket mycket bra, nu har hon inte ont och sover bra jag förutom att hon hade ett helt grus och sandtag i gipset förra veckan. Vi åkte optimisitska in på torsdagkväll, barnakuten(de andra fyra gångerna vi har blivit omgipsade har vi åkt in antingen mitt på dan eller mitt i natten och det har inte vart ett enda barn i väntrumemt) så var inte fallet på torsdagkvällen utan det var helt sjukt med ungar bla en pojke med hjärnskakning från Selmas klass och de hade väntat 5 timmar berättade mamman dagen efter. Okey grus i gipset kändes ju inte jätteakut men det går ju inte att åka till vårdcentralen med det för där gipsar de inte så vi bestämde att åka in på lördagmorgon för omgipsning sagt och gjort endast en timmes väntan inte grustaget kunde tömmas ut ; )några stenar hade skavt så det blivit skavsår då hon har vart tålmodig stackarn. I alla fall så fick hon en "skena" denna gång med linda så nu är det ju mycket mjukare och skönare och nästa fredag ska det tas bort!!!! Sen ska hon ta det lugnt i ytterligare 5 veckor ingen cykling hoppas studsmatta etc och typiskt nog är hon bjuden på kalas på LEOS dagen efter gipset tas bort, ahhhhhh! Med gympan går det bra men jag provar lite olika i måndags gick jag på Spinning, idag gympa och på fredag blir det skivstång. Ska träna 3 gånger i veckan har jag bestämt det känns som ett realistiskt mål så länge jag inte jobbar på dagarna. Är du ledig på onsdagar kan du ju komma och gympa med mig ngn gång sär till dagis att du har ett möte mitt på dagen och måste lämna Hannes ; )

    SvaraRadera
  3. innan gruset kunde tömmas ska det vara och så istället för då, hoppa studsmatta inte hoppas, nästa gång ska jag läsa igenom innan jag publicerar att jag inte tänkt på det ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig så bra ändå.
      Grus i gipset låter inte skönt alls. Bra att gipset är borta nu. Leos dan efter känns ju lite jobbigt...

      Nja, gympa, inte alls sugen på det... Så jag hoppar det. Men hejar på dig!

      Radera