21 sep. 2013

21. Centimeter för centimeter

Nästan fem veckor har jag varit igång nu. Och har minskat 4 cm runt magen och blivit 3,6 kg lättare. Jag känner mig aningens smalare och kläderna sitter lite lösare. Det känns bra. Bara 17 cm kvar nu... Och 14,4 kg... Det är mycket, men jag tar centimeter för centimeter, kilo för kilo. Ett i taget. Sakta, men säkert. Det får ta sin tid. Klart jag är otålig, vill att det ska gå fortare, men faktum är att den här metoden går att leva med länge. Känns helt okej att inte ha något slutdatum, inget datum när jag ska gå i mål. Jag nöter på och lever samtidigt. Inte pausat livet som det kan kännas att man gör annars när man förbjuder sig själv allt gott i många tröstlösa veckor. Och har bestämt en dag då man ska trycka på play igen, men man orkar aldrig ända fram dit. 5:2 funkar utan att pausa, två dagar i veckan går alltid att få in. Idag är det lördag och jag äter choklad utan dåligt samvete. Jag har varit på två dagars konferens och ätit god mat utan att känna att jag syndar. En varm chokladfondant till efterrätt är helt i sin ordning. Det gillar jag... Sen att man får gnaga gurka två dagar i veckan kan man leva med när man vet att det bara är en dag.
 
Kosthållningen funkar bra, men jag har slarvat med appträningen. Måste skärpa till mig där. Men spänstar på bra i spåret. Går raskt en timme och tycker mycket om det. En timme idag och en imorgon. Vill få till en promenad en vardag också, men inte lyckats än. Det har varit föräldramöten och konferenser, faktiskt inte att jag inte lyckats ta mig ur soffans tyngdkraft. Och det är ju bra.

2 kommentarer:

  1. Det är ju jätte bra, 3,6 kilo på fyra veckor. Igår jobbade jag med en vikarie hos oss och hon har hållit på sen mitten av Juli och har gått ner 4 kilo. Va kul att det funkar bra för dig och att du tar dig ut på promenader. Snart kör du magträningen av bara farten. Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! (Det var på nästan fem veckor, men ändå.) Det känns bra och jag tycker det funkar jättebra.

      Radera