25 sep. 2013

22. Man är väl ingen soffpotatis heller

Åh va jag är sportig! Eller ja, sportar gör jag kanske inte precis, men motionerar. Idag till exempel, en vanlig kall höstig onsdagkväll, vem power walkar en timme i spåret? Jo, det gör jag! Jag bara drar på mig träningskläder och går ut i kylan och - obs! - småregnet efter middan som den naturligaste sak i världen. Går fort och spänstigt med keps på för regnet och bara Tralalala här går jag och är sund. Möter blicken i samförstånd på de jag möter i spåret "Klart man är ute och tar hand om sin kropp. Man är väl ingen soffpotatis heller". (Puh, va jobbigt hålla in magen, är de inte förbi snart?)

Äter jag godis? Choklad? Kakor? Bullar? Nä-ä, inte jag inte. Det gör jag bara på helgerna (fredag räknas som helg, det vet alla). Man kan väl inte trycka i sig socker alla veckans dagar heller, hur skulle det se ut? Hur det ser ut kan ni se på bilderna i inlägg 1 och 2. Och det är ingen vacker syn.

Tränar jag med mag-appen? Ja-a, det gör jag. Men lite för lite. Vill ju träna varje dag, men det blir bara fem dagar i veckan. Jag tror att magträningen är lika viktig som kosthållningen för ett minskat midjemått. Jag måste aktivera mina uttänjda resårer till bukmuskler så att de kan börja göra sitt jobb och hålla in magen.

Snart måste jag börja jogga så smått också om min dröm att springa 5 km ska bli verklighet nån gång. Men det tar emot, det är så skönt att promenera, har ingen lust att börja springa. Jag testar och springer några hundra meter på mina promenader, men det är inge kul. Ska promenera lite till först innan jag tar tag i joggingbiten. En steg i taget.

2 kommentarer:

  1. Fem dagar magträning är väl jättebra för att inte tala om promenaderna! Så kul för dig och inspirerande för oss som läser. Nä nu ska jag masa mig upp och dra på Spinning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja, vad duktig du är!
      Så roligt att ni läser, det peppar mig!

      Radera