25 aug. 2013

10. Det går bra

Nu har jag varit igång en vecka. Alltså, jag har ätit lite två dagar, det är vad jag har gjort. Det har gått bra. Jag har också låtit bli sötsaker från måndag fram till fredageftermiddag, en större bedrift för mig, som bara blev. Det gick också bra. I helgen har jag ätit som vanligt och en del sött, men inte alls lika mycket som vanligt, jag har inte varit lika sugen. Mindre hungrig och mindre sötsugen, det är stora framsteg i min badbollsvärld.
 
Det enda jag hade bestämt mig för var att klara de två fastedagarna (jaja, åsså magappen, vet vet) och för mig har det varit lättare att avstå choklad och annat när det inte varit förbjudet, jag får ta om jag vill, då har det inte varit nån kamp. Jag kan ta det sen. Om jag vill. Det finns kvar, inte så att jag måste låta bli allt gott i tjugo veckor. Och äter jag en bulle så har jag inte förstört nåt, det är inte kört då och ingen idé att fortsätta, som jag känt när jag följt andra metoder.
 
Jag har fått provsvaren och blodsocker och blodfetter med olika kolesterolvärden och triglycerider var normala och inom alla normalintervall. Bra, bra.
 
I fredags blev jag uppringd av en friskvårdslots, jag hann inte tacka nej, utan de hann före. Det gör ingenting, det var en så trevlig kille så. Jag sa att jag skulle promenera 2-3 gånger i veckan med siktet inställt på att börja jogga. Och så råkade jag visst också säga att jag bokat in promenadtillfällena som träningstider i min almanacka och att jag kommit överens med en kompis om att promenera tillsammans (kan man säga att vi har fast vi har inte bestämt nåt än). Det var ju inte helt sant, men det ska bli. Han sa att jag lät motiverad och verkade ha tänkt igenom det här. Jajamensan! Han ringer igen och frågar hur det går om nån månad.
 
Nästa vecka gäller:
5+2
Inga sötsaker måndag-torsdag
APPEN! Lovar.

Ska sätta igång nya telefonen idag. Eller ikväll. Senast imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar