28 aug. 2013

12. Hör ni hur det pyser?

Pschhhh... Hör ni hur det pyser? Luften har börjat gå ur badbollen. Den har redan blivit tre centimeter mindre. Jamen det är ju helt storartat! På en och en halv vecka. (Och har gått ner mer än 2 kg, måste jag ju tillägga, fast det inte är vikten det är fokus på här.) Heja mig! Jaja, det är lättast i början, det är roligast, mest motiverad, nyhetens behag, blir tuffare sen, lång väg kvar, etc etc, vet jag väl tråkmånsar, men just nu är det kanonbra!

Bäva fettceller!
Hade en fastedag igår, gick bra, men hungrig på eftermiddan och när det äntligen var dags för min middagsgröt kände jag mig som en knarkare som skakande skulle ta sin fix... Totalt fokus på gröten, stör mig inte, jag ska äta havregrynsgröt. Inget får komma emellan mig och gröten, undan familjemedlemmar, jag ska tugga havregryn. Och sen, lugn och fridfull, nöjd och belåten, hög på kolhydrater. Nu treåringar och sjuåringar och fyrtioåringar är jag kontaktbar igen, var det nån som ville nåt?

Så. Nu tar vi oss an resterande 18 centimeter! Bäva fettceller, jag ska förgöra er, en efter en. 

7 kommentarer:

  1. Vad du är duktig, jag bara skjuter fram det hela tiden och knaprar på min mörka choklad, (men den är ju "nyttig")..... Vi måste boka en middag snart, (inte ens det kommer jag till skott med). Vi hörs,
    kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vet allt om att skjuta fram och inte komma till skott... Boka middag snart ja,måste vi, men också promenader...

    SvaraRadera
  3. Tack för senast! Du är superduktig (min telefon vill ändra det till superfuktig men det hade ju vart lite hmmmm tur att jag var med där ibland ser man ju inte) i alla fall du är superduktig och inspirerande, imorgon (om Selma sover minst 4 timmar i sträck) ska jag promenera till Friskis och skaffa mig ett kort och boka in pass. Om Selma inte sover 4 timmar i sträck ska jag istället sova och senast måndag ska friskiskortet inhandlas och träning bokas. / Sara

    By the way vill jag reklamera den här bloggen, jag kan inte göra inlägg från min telefon. När jag ska skriva i bokstäverna för att bevisa att jag inte är en robot så kan jag bara skriva i 2 bokstäver sen blir det inte fler hur många gånger jag än trycker. Nån som känner igen det? Vad gör man?

    SvaraRadera
  4. Superfuktig, haha!
    Tack tack gulliga du! Och heja, heja! Hoppas ni får sova.
    Om du inte kan bevisa att du inte är en robot så kanske du är det. Har du kollat det?

    SvaraRadera
  5. Sara, hur gick det? Sov Selma? Skaffat kort? Bokat träning?

    SvaraRadera
  6. Jag är också sugen på middag, vi får planera in det så det inte blir en fastedag! Jag tycker också att du är superduktig, och jag kommer att vara med och stötta även om det börjar går trögt!

    SvaraRadera
  7. Tack gulledej!
    Inte en fastedag nej...

    SvaraRadera